Koninklijke Grolsch steunt project om afval te verminderen

Koninklijke Grolsch gaat met haar merk proactief het opruimproject van Trashpackers ondersteunen. Dit sluit aan bij de ambitie van de brouwer om bij te dragen aan een betere en schonere wereld met minder plastic afval.

Trashpackers is een initatief van Tijmen Sissing uit Hengelo die backpackers oproept om tijdens hun reis afval op te ruimen en zelf minder plastic te gebruiken. De brouwer ziet een match tussen haar merk Kornuit en het project. Dit resulteert in een financiële ondersteuning van Trashpackers en het plan om in de toekomst gezamenlijke afvalopruimacties te organiseren in Nederland. “Tot op de dag van vandaag is er nog steeds geen statiegeldsysteem voor kleine plastic flessen en blikjes, terwijl dit bewezen effectief is”, zegt Sissing. “Vanuit de stichting Trashpackers willen we de impact vergroten door wereldwijd bedrijven te inspireren actie te ondernemen. De krat van Kornuit, die gemaakt is van 100 procent plasticafval, is een mooi voorbeeld van hoe je circulair kunt ondernemen.”

Footprint
Het merk Kornuit richt zich op de doelgroep die graag reist, nieuwe culturen ontdekt en mensen ontmoet. “Tegelijkertijd voelen zij een tegenstrijd met het belang dat ze hechten aan duurzaamheid. Ze willen iets terugdoen voor het milieu en de samenleving”, vertelt Jaap Sühre, marketing manager Kornuit. “Trashpackers laat zien dat je op een eenvoudige en toegankelijke manier iets terug kunt doen voor de footprint die je achterlaat. Daarom steunen wij de missie van Trashpackers.”
De komende maanden zullen de twee partijen concrete projecten gaan opstarten in Nederland, waaronder afvalopruimacties bij festivals en grote evenementen. Daarnaast gaat Kornuit op haar socialmediakanalen aandacht besteden aan het project. De gezamenlijke ambitie is om het bewustzijn te vergroten rondom het gebruik van plastic.